tirsdag 2. april 2019

Heihei! 

Må skrive litt om min arbeidsplass Idag, litt om kommunikasjon, trivsel og velvære, hygiene, og aktiviseringen på avdelingen. Samt vil jeg skrive litt om mine tanker om blant annet oppholdet her i London.

Kommunikasjonen på arbeidsplassen min er sånn som så, det er ganske forskjellig frå Norge iallefall, her har dei godt samarbeid med taxi, sykepleiere, leger, aktivitører også videre. Men jeg vil kanskje si at de e litt dårlige til å kommunisere vondt hverandre og at de kanskje blir en del snakk over pasientene. På min avdeling er en stor del av de innlagte demente på flere stadier, men samtidig klarer arbeideren og tilpasse seg godt til hver og en. 

Hygienen på jobben virker ganske seriøst, på kjøkkenet har de egen kokk, der er hygiene tiltakene strenge og har fått en sterk fem av fem på godkjenningen av hygiene. Det er krav på hvordan en går kledd når en skal inn, t.d at en må ha hvit, ren kjøkken frakk når en skal inn å ve der ei stund, hår i stikk, og vanlige hygiene tiltak som handhygiene og hansker. Det lille innerkjøkkenet er ikke like strengt men det er fordi det ikke lages noe, kun til oppbevaring. Ellers ser du alltid noen som rydder, Støvsuger, vasker og utfører hygieniske tillatt. Også et det plassert ut antibak rundt-om. Som jeg ofte ser blir tatt i bruk. 

Det virker som trivsel er noe en setter veldig sterk, arbeiderene setter brukerens behov og ønsker først og utfører de så godt de kan. De har ofte ulike aktiviteter som tilfredsstiller kvar enkelt, det er alltid utfordringer for kva enkelt men det er aldri en oppgave de faktisk ikke kan utføre. Dei er også ganske kreativ med ulike aktivitet, de er ute i Hagen og gjør hage arbeid eller slapper av og nyter solen, eller så kan de ha male dag, eller tema dag. Idag lagde vi cup cakes, noe som var kjekt for alle å være med på, og du såg trivselen blomstre mellom brukerene og arbeideren. 
De har aktivitet hver dag flere ganger for dagen, og det virker som de trives med dette, avdelingsleder er meget god til å tilpasse og motivere hver og en. 

Under detta oppholde har jeg hatt både opp og ned turer, det har verdt en innholdsrik og kjekk tur, en god opplevelse der jeg har fått ganske gode venner. ellers trives eg godt på arbeidsplassen min og i vertsfamilien.


-Thora Sofie 🥰 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Min refleksjon over opphaldet

No er vi heime igjen i Norge og eg ville fortelje dokke litt om mine tankar rundt arbeidsplassen:) Eg vil begynne med å fortelje litt om h...