søndag 7. april 2019


Logg om min tur til London



Hygienen på min arbeidsplass var ikke den beste. Med en gang jeg kom inn om morgningene så kom det en intens lukt, men når de vasket eller hadde vasket så lukta såpen de brukte ganske godt. De ansatte brukte hansker under stell, men gikk ofte rundt med hanskene etterpå. Det var to antibakker i bygget som jeg så, og de blei ikke akkurat tomme på en LANG stund. De brukte både stellefrakk under stell og en sånn blå frakk under servering av mat.

Kommunikasjonen mellom de ansatte og pasientene var ikke så veldig god, mange der sleit med å snakke engelsk, og de ansatte kunne være veldig utålmodige eller veldig lei, og det viste de godt med kroppsspråket. Når de først var i humør så kanskje de gikk forbi en pasient og smilte og sa hei eller noe lignende. Dagene ble ofte lange for meg som jobbet der, men pasientene må jo ha veldig lange dager med tanke på at de så å si kun sitter i en stol hele dagen uten å kommunisere med noen. Tror det hjalp veldig når jeg var der og hadde tid og mulighet til å snakke med dem.

Maten de fikk så noen ganger veldig god ut og luktet godt, men noen ganger så kunne det se veldig ekkelt ut for meg som ikke var helt vant til den lukta eller kanskje utseende på maten. Pasientene likte veldig godt maten og de fikk forhåndsvisning av to retter de kunne velge mellom tidligere på dagen.  Det gikk ofte i «Fish and Chips» eller noe kylling og chips og de fikk dessert etter middagen som for eksempel pudding eller yoghurt.

London var en veldig god og lærerik opplevelse, mye nye inntrykk og nye erfaringer. Jeg fikk blant annet ofte mestringsfølelse i forhold til å kunne finne fram til steder i en storby. Jeg likte veldig godt å kunne bli bedre kjent med omgivelser, kulturer og andre ting i slike steder verden har å tilby. Mange ting som var uvant for eksempel at de ikke vasket klærne sine mer enn en gang i uken og at de brukte samme håndkle i over en uke. Dette var fordi strøm i London er veldig dyrt. Jeg vil til slutt konkludere med at erfaringene jeg har fått har fått meg til å innse at jeg er heldig som bor i Norge. 
Northwood Nursing Home


       - Michael




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Min refleksjon over opphaldet

No er vi heime igjen i Norge og eg ville fortelje dokke litt om mine tankar rundt arbeidsplassen:) Eg vil begynne med å fortelje litt om h...